marlou kleve coaching mindfulness en stem

Mindfulnesstraining

Mindfulnesstraining heeft een aantoonbaar positief effect op het ervaren van en omgaan met angst, pijn, stress, negatieve gedachten/gevoelens. De training is een praktische training in niet-oordelen, een frisse blik, loslaten en vooral: in aandacht. Want waar je aandacht is, daar ben jij. Als je meer aanwezig bent in het moment, gaan gedachten en gevoelens minder met je op de loop. Je bent daardoor meer in staat om te kiezen en doelbewust te handelen in plaats van geleefd te worden te worden door prestatiedruk en automatische denk- en gewoontepatronen.

Introductieavond

Overweeg je een training? Kom naar een introductieavond waarin je aan de hand van enkele oefeningen uit de training kennismaakt met Marlou. Data vind je in de agenda

De 8-weekse mindfulnesstraining

De mindfulnesstraining bestaat uit acht wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur. Elke bijeenkomst heeft een thema met bijbehorende oefeningen. We oefenen tijdens de les, er is aandacht voor theorie en we bespreken tussendoor de ervaringen. Vervolgens krijg je oefeningen mee voor thuis, want voor deze praktische training geldt: oefening baart kunst. De eerste helft van de training is gericht op het ervaren en doorbreken van je automatische patronen. Verderop leer je anders om te gaan met stressvolle (werk)situaties en hoe je een vriendelijke, niet-oordelende houding verder kunt integreren thuis en op je werk. Ter ondersteuning krijg je een werkboek en audio oefeningen.


Voorafgaand aan de training is er een individueel intakegesprek. Dit gesprek is vertrouwelijk en biedt ruimte voor individuele vragen en/of opmerkingen.
Voor data locatie en prijzen, zie agenda

Mindfulness vervolg

Ben je op zoek naar een vervolgtraining mindfulness? Kijk dan eens bij de Mindful Zelfcompassie training en bij de Jaartraining.

Stilte ochtend Mindfulness | Compassie

Stilte ochtenden maken onderdeel uit van de 8-weekse mindfulnesstraining. De ochtend is een uitnodiging om even te stoppen met rennen en tijd nemen om te zijn, niet te doen. Het programma verloopt grotendeels in stilte, de oefeningen worden wel begeleid. We doen mindfulness oefeningen zoals de bodyscan en zitmeditatie. Daarnaast worden ook nieuwe oefeningen aangeboden. Meestal sluiten we af met een gezamenlijke lunch. Voor data locatie en prijzen, zie agenda

Mindfulness en Stem

Je stem is een krachtig en gevoelig instrument om je te laten horen, ruimte in te nemen en je te (durven) laten zien. Stembevrijding gaat over contact maken wat er binnen in je gaande is, daar klank aan geven vanuit een mindfulle, dus vriendelijke niet-oordelende houding, maakt dat je leert hoe je respectvol je grenzen kunt aangeven, je niet langer hoeft in te houden of kleiner hoeft te maken, kortom: hoe je mag zijn zoals je bent.

Meer weten? Lees de ervaringen van anderen.